İçeriğe geç

Fate: Büyü Kelimeleri

Büyü Kelimeleri (orijinal adıyla Words of Power) Fate Core için hazırlanmış bir hacktir. Brian Engard tarafından yazılmış, John Adamus tarafından düzenlenmiş ve Fred Hicks tarafından dizgilenmiştir. Orijinal döküman.

Metin Ünüvar tarafından çevrilmiştir. 

BÜYÜ

Büyü yapmak için üç şeye ihtiyacınız var:

  • Büyü yapmanızı açıklayacak bir aspekt
  • Yüksek İlim Becerisi
  • Büyülü Kelimeler

Büyüler kelimelerden oluşur. Her kelime büyünün belli bir etkisi veya temasından sorumludur. Her kelime üç heceden oluşur, heceler gittikçe kuvvetlenir. Büyü yapmayı bilen her büyücü kelimelerin ilk hecesini bilir. İkinci ve üçüncü hecelere erişebilmek için aşağıdaki stuntların alınması gerekir:

Büyü öğrencisi: Her kelimenin ikinci hecesini öğrenirsin.
Büyü ustası: Her kelimenin üçüncü hecesini öğrenirsin.

BÜYÜ YAPMAK

Büyü yaparken şu aşamaları takip edersin:

  • Büyüyü oluşturmak: Büyünün ne yapacağına karar verirsin ve bunu temsil edecek kelimeleri belirlersin.
  • Zihninde sabitlemek: Büyünün hangi hecelerden oluştuğunu belirleyerek büyüyü kurallar bakımından tanımlarsın. Ayrıca kullandığın hece sayısına göre zorluk derecesini belirlersin. 
  • Büyülü sözleri söylemek: Büyünün sözlerini söyler, bir Fate puanı harcar ve İlim zarını atarsın:

Başarısız olursan;büyü bir şey yapmaz ve fate puanını geri alırsın ya da büyü çalışır ama kötü etkileri olur.
Denk kalırsan; büyü çalışır ama kötü etkileri olur.
Başarırsan; büyü çalışır.
Çok iyi başarırsan; büyü çalışır ve büyünün kelimelerinden biri, bir üst heceyi kullanarak çalışır.

KİTAPLAR VE BÜYÜ MALZEMELERİ

Büyücüler büyü yaparken kitap kullanabilir veya bazı büyü malzemeleri harcayabiliir. Oyun kuralları bakımından; bunlar birer aspekttir. Kitap, karakterin sahip olduğu veya edindiği bir kalıcı aspekt olabilir. Büyü malzemeleri ise toplanmaları veya hazırlanmalarıyla oluşan boostlardır, bir kere kullanırsın ve büyüyle harcanıp giderler.

Kitap veya büyü malzemelerinin bedava kullanımlarını, yaptığınız büyülerin zarına bonus vermek dışında, büyüyü yapmak için vermeniz gereken Fate puanı yerine de kullanabilirsiniz.

TEMEL BİR BÜYÜ

Hiçbir kelime eklenmemiş bir büyü:

  • Dokunduğun birini etkiler.
  • Hedefi görebildiğin sürece çalışır.
  • Hiç bir etkisi yoktur, ve düz(+0) zorluğu vardır.
  • İradeyle savunulur. (İlim zarının sonucuna karşı İrade zarı atar.)

KELİMELER

Metin Notu: Orjinal dökümanda da kelimelerin üç hece olmamasını kınıyorum. Türkçesi özellikle buna dikkat ederek yaratıldı.

EMİRVER

Canlıların davranışlarını etkilersin. Onları belli hareketlere zorlayabilirsin.

İlk hece: Hedefine onun üstündeki kontrolünü temsil eden bir boost koyarsın. Bu boostu sadece onu bir emrine zorlamak için kullanabilirsin. Hedefin sana bir fate puanı vererek direnebilir.

İkinci hece: Boost yerine bir aspekt eklersin ve bir bedava kullanım hakkın vardır. 

Üçüncü hece: Hedefin senin emrine direnirse boş olan en düşük slotuna bir consequence alır.

MESAFE

Büyülerinle daha uzak mesafeleri etkileyebilirsin. Bu kelimeyi büyüne eklemeden bir büyü yaparsan sadece kendini veya dokunabildiklerini etkileyebilirsin.

İlk hece: Gördüğün herhangi bir yeri veya hedefi etkileyebilirsin.

İkinci hece: Bir şekilde fiziksel bağın veya bağlantın olan (bir tutan saç, bir heykelin parçası, vb.) bir hedefi mesafeden bağımsız etkileyebilirsin.

Üçüncü hece: Adını zikredebildiğin herhangi bir şeyi etkileyebilirsin.

ELEMENTLER

Metin notu: Ben aşağıya daha fazla yazdım ama orjinalde metinde 4 element var; ateş, su, toprak, hava.

Ateş, su, toprak, hava vb. bir elementi etkileyebilirsin. Bu kelime aslında 4 farklı kelimedir. İki farklı elementi içeren bir büyü yaparsanız iki kelime olarak sayılır.

İlk hece: Bir şekilde bir insana bağlanmış veya insanlar tarafından kısıtlanmış/etkilenmiş şekildeki bir elementi kullanabilirsin: Lambadaki ateş, taştan heykel, ağzı terk eden nefes çeşmedeki su vb.

İkinci hece: Saf elementin kendisini kullanabilirsin: Ateş, ayaklarının altındaki toprak, etraftaki hava, nehir, yağan yağmur vb.

Üçüncü hece: Kullandığın elementten oluşan varlıkları etkileyebilirsin: Elemental cinler veya golemler vb.

d12 Eklemesi:

Örnek Element Kelimeleri: YAKICI, HAVASAL, ÇARPICI, TİTRETEN/SOĞUTAN, TOPRAKTAN, AKANSU, TAHTAMI

KAVRAMA

Kosmik sınırları aşıp gizli bilgileri kavrayabilirsin. Edindiğin her cevap sana alakalı bir boost verir.

İlk hece: Bir soru sorabilirsin ve GM’in bu soruya doğru ve yararlı bir cevap verir. ZAMANSAL veya MESAFE kelimeleri olmadan bu soru sadece bulunduğun yer ve zaman hakkında olabilir.

İkinci hece: İki soru sorabilirsin.

Üçüncü hece: Üç soru sorabilirsin.

TALİHLİ

Kişilerin talihleriyle oynayıp onların şanslı veya şanssız olmasını sağlayabilirsin.

İlk hece: Hedefine şanslı veya şanssız olduğu hakkında bir boost koyarsın. Bu boostu istediğin bi anda kullanabilirsin ve hedefinin başına talihli (örn: bir kese para bulmak) veya talihsiz (örn: üstüne boya dökülmesi) bir olay gelir. Bu boostu kullanma hakkını büyüyü yaparken hedefine devredebilirsin. Kendi talihini etkileyemezsin.

İkinci hece: Boostu daha kuvvetli etkiler için kullanabilirsin. Hedefinin başına büyük bir lütuf gelebilir(örn: son anda sokakta atın çarpıp ezmesinden kurtulmak) veya hayatını kötü etkileyecek bir kötü olay yaşanabilir.(Örn: bir şans oyununda tüm birikimlerini kaybetmek) Kendi şansını etkileyebilirsin ama genelde bunun öngörülemeyecek sonuçları olur.

Üçüncü hece: Yapacağın iyilik veya trajedinin bir limiti yoktur; hedeften istediğini alabilir veya ona istediğini verebilirsin. Kendi şansını da etkileyebilirsin ve neredeyse istediğin gibi çalışır. Neredeyse.

HAREKET

Bir şeyin hareket edeceği hızı veya şekli değiştirebilirsin.

İlk hece: Hareketsiz bir şeyin yerde hareket etmesini sağlayabilirsin. Hareketli bir şeyin Hızlı veya Yavaş (aspekt) olmasını sağlayabilirsin.

İkinci hece: Bir şeyin daha önce yapamadığı bir şekilde hareket etmesini sağlayabilirsin. Balıklar yürümeye, halılar uçmaya başlayabilir.

Üçüncü hece: Bir şeyin anında başka bir yerde olmasını sağlayabilirsin.

ARINMA

Bir şeyi kirlilik veya kusurlarından arındırabilirsin. Daha kuvvetli büyülerle bu arınma hasar veya yaralar bile olabilir.

İlk hece: Yaşamayan bir şeyi saf olmayan kısımlarından arındırabilir veya onun kusurlarını düzeltebilirsin. Bu yiyecek ve içecekleri zehir veya küften arındırmak, bir mücevheri saflaştırmak veya metal zırhın pasını temizlemek gibi şeyler olabilir.

İkinci hece: Canlıları kusurlarından arındırabilir, onları iyileştirebilir veya eşyaları tamir edebilirsin. Oyun kuralları bakımından; bir objenin veya canlının durumsal br aspekti veya zehir, yara hastalık gibi hafif bir consequence’i varsa bunları kaldırabilirsin.

Üçüncü hece: Hem canlılara hem de eşyalara gelmiş büyük hasarları kaldırabilirsin. Oyun kuralları bakımından; bu hece ortalama consequenceleri kaldırmanı sağlar. Ağır consequencelar hala gücünün sınırlarının dışındadır.

BİÇİMSEL

Hedefinin biçimini değiştirebilir veya yeniden yaratabilirsin. Eğer hedefin sana bir şekilde direniyorsa büyüyü yapmak için atacağın İlim zarının zorluğuna hedefin Beden veya İradesini eklemelisin.

İlk hece: Hedefinde kozmetik değişiklikler yapabilirsin: renk, şekil vb. Birinin ilk bakışta farklı görünmesini sağlayabilirsin ama detaylı bir bakış gerçeği gösterecektir. Oyun kuralları bakımından; bu hece bir bedava kullanımı olan bir makyaj veya basit görüntü değişikliği aspekti yaratır.

İkinci hece: Hedefinin biçimini daha rahat etkileyip daha önce sahip olmadığı özellikler verebilirsin. Bu bir kaplumbağaya kanat çıkarmak veya bir erkeği kadına çevirmek olabilir. Oyun kuralları bakımından; bu hece 3 bedava kullanımı olan bir aspekt veya kendi aralarında paylaştırılacak şekilde toplam 3 bedava kullanımı olan iki veya üç aspekt yaratabilir. Bu aspektler hedefe su altında nefes almak, uçmak gibi yeni yetenekler kazandırabilir. Fakat bu yetenekleri kullanma becerisi anında oluşmaz. Bu heceyle hedefin var olan yetenekleri yok edemezsin veya hedefinin özünü değiştiremezsin.

Üçüncü hece: Hedefinin biçimini tamamen değiştirebilirsin, onu özünden bambaşka bir biçime sokabilirsin. Bir atı yerdeki taş parçası veya bir insanı bir kilim yapabilirsin. GM’in insiyatifinde bu hedefinin aspektlerinin tamamen değişmesi anlamına gelebilir.

ZAMANSAL

Büyülerinin daha uzun sürmesini sağlayabilirsin. Bu kelimeyi büyüne eklemeden bir büyü yaparsan, büyü sadece hedefi gördüğün süre boyunca etkili kalabilir.

İlk hece: Büyü gündoğumuna kadar sürer.

İkinci hece: Büyü bir yıl ve bir gün sürer.

Üçüncü hece: Büyü kalıcıdır. Büyüyü başka etkenler kaldırabilir veya sen mesafeden bağımsız anahtar bir kelime ile sonlandırabilirsin.

Örnek Büyüler:

BÜYÜLÜ HALI 

Senin komutunla uçan bir halıyı yoktan var edersin. Emrini dinlemesi için halıya dokunman gerekli ve büyü bir sonraki gün doğumuna kadar etkili.

  • EMİRVER: 2
  • TOPRAKTAN: 1
  • HAREKET: 2
  • ZAMANSAL: 1

Toplam Zorluk Derecesi: 6

Metin notu: TOPRAKTAN olmasının nedeni sanırım halıyı sıfırdan yaratmak için.

KARTALA DÖNÜŞ

Tekrar insan olmak isteyene kadar kendini bir kartala dönüştürürsün.

  • BİÇİMSEL: 3

Toplam Zorluk Derecesi: 3

Metin Notu: Büyünün sonsuza kadar sürmesinin nedeni kendini hedeflemiş olman. Çünkü ZAMANSAL kelimesi olmadan büyüler sadece senin görüş alanında olduğu sürece devam ediyor. Ayrıca turşu şakası yapmamak için kendimi zor tuttum.

CİN ÇAĞIRMA

Bir ateş cini çağırıp bir yıl ve bir gün boyunca kendi emrine bağlıyorsun.

  • EMİRVER: 2
  • MESAFE: 3
  • YAKICI: 3
  • ZAMANSAL: 2

Toplam Zorluk Derecesi: 10